duminică, 25 ianuarie 2009

ce inseamna sa ai rabdare?

De cateva zile ma chinui sa invat pentru o restanta la drept civil, succesiuni (cine stie, cunoste cat e de nasol) si sunt chestii destul de incurcate, cu clase de mostenitori impartiti pe grade, care cat ia, cine pe cine elimina de la mostenire s.a.m.d. Ca sa inteleg imi dau tot felul de exemple si asa mi-am amintit de un caz de femeie desteapta. Sa zicem ca ea se numeste L.M. si sotul N.M. si pana intr-o zi cand el isi gaseste o amanta, au o casnicie cat de cat fericita. La cateva luni dupa ce isi gaseste manata, N.M. se muta de acasa impreuna cu concubina sa in alt apartament proprietate privata a familiei lui si a sotiei sale, iar apartamentul concubinei il inchiriaza, din banii de chirie si din pensie (am uitat sa va spun la N.M. era pensionar :D) cei doi intretinandu-se lunar. Au trait asa cam 5- 7 ani, timp in care doamna L.M. la inceput a suferit, apoi s-a resemnat, si-a vazut de viata si de fiica ei destul de mare si aceasta, si s-a gandit ca atunci cand ii va trece de mandre se va intoarce sotul ei acasa. L-a lasat linistit pe barbat sa isi vada de fericire, sa isi traiasca a doua tinerete, sa se bucure de viata si a avut rabdare...rabdare...rabdare. A lasat pana si orgoliul la o parte si nu a facut asa cum multe femeie s-ar fi grabit sa faca...nu a bagat divort...pt ca i se parea o cheltuiala inutila...l-a lasat pe el sa decida daca vrea libertate, sa intenteze el divortul. Nu s-a intamplat acest lucru .
Intr-o zi concubina lui N.M. a plecat la tara la mama ei bolnava...si a stat o sapatamana. Cand s-a intors l-a gasit pe N.M. mort in casa de vreo 5 zile din cauza unui stop cardiac, intrat aproape in stare de putrefactie. Vecinii au chemat-o si pe sotia acestuia. Atunci si-a dat seama femeia ce inseamna sa ai rabdare.Concubina si-a luat nemultumita bagajelul pt ca nu avea nici un drept asupra bunurilor si a plecat cu mai nimic in apartamentul ei. Sotia rabdatoare si fiica acesteia au mostenit tot.Daca ar fi bagat divort s-ar fi impartit bunurile, iar jumatatea lui N.M. s-ar fi impartit intre noua lui sotie si fiica acestuia.
Probabil asta a fost o lectie de viata...pe care mi-a povestit-o mama intr-o perioada cand nu aveam rabdare, dar in schimb aveam un orgoliu de nemasurat. Intre timp am invatat sa am rabdare si sa astept pt ca asa cum am mai spus-o roata se intoarce de fiecare data.

2 comentarii:

upseanu spunea...

rabdare shi tutun

Anonim spunea...

http://13th-nightmare.blogspot.com/