joi, 9 aprilie 2009

a 3 a zi- Proteste la Chisinau


Revolta oamenilor (in special a tinerilor ) din Republica Moldova continua dupa ce au avut loc alegerile, si in mod fraudulos au iesit la putere din nou comunistii. Este de admirat curajul de care au dat dovada pana acum tinerii si perseveranta de a nu se lasa, de a lupta pentru ce isi doresc.Cuvantul LIBERTATE este pe buzele tutoror. In aceste momente nu se mai face diferanta intre oameni, toti suntem frati. Citeam undeva ca nu ar mai trebui utilizate notiunile roman si basarabean, ci roman din Romania si roman din Republica Moldova. Am vorbit zilele astea cu prieteni, unii plecati acasa sa se alature celor care scandeaza in Chisinau si care lupta pentru libertatea lor, altii care protesteaza din Romania si spera ca vor fi auziti si vor ajuta la ceva, ca parerea lor va conta si vor avea un cuvant de spus in viitorul tarii. La Iasi au loc in fiecare seara proteste, la fel si in alte orase din Romania, precum Bucuresti, Timisoara, Brasov, Ploiesti. Am facut rost de poze de la prieteni din Republica Moldova, cu presedentia dupa ce a avut loc devastarea ei si am sa le postez. Nu consider aceste manifestatii acte de vandalism, aceasta tenta incercand sa se dea si in Romania acum 20 ani in urma, la revolutie, sunt strigate de disperare ale unor oameni care nu mai suporta, care isi doresc viata proprie, nu sa traiasca o viata impusa, care doresc sa calatoreasca, sa studieze, sa lucreze, sa calatoreasca fara interdictii in alte tari, si care sa se poata intoarce in tara mama fara frica ca vor fi opriti, ca nu isi vor putea continua facultatea. E pacat insa ca majoritatea celor care lupta sunt tinerii, ar trebui sa se alature toti cei care doresc libertate de orice fel.Nu trebuie lasati numai tinerii sa verse sange pentru dorinta arzatoare a unui popor intreg, ca apoi cand se va obtine acest lucrur sa fie dati la o parte,asa cum s-a intamplat si in Romania la revolutie. Au murit sute de tineri,au fost batuti si chinuiti, ca apoi cei care au stat la cald si au asteptat sa se calmeze spiritele sa preia puterea si sa nu faca nimic pentru ei. Considerati acest post un indemn pentru toti cei care sunt alaturi de fratii din Republica Moldova sa ii sustina si indiferent de varsta sa luptam cu totii pentru ceva mai bun...pentru libertate.










9 comentarii:

OanaBee spunea...

acum 20 de ani era revolutie la noi. Acum 10 eram deja la pubertate.

andrei spunea...

oare e civilizat si normal ca in secolul 21 niste studenti adunati de efectul de turma a revoltelor, care nici nu stiu pentru ce scandeaza sa distruga cladiri, sa omoare politisti. Ce se intampla la ei este doar un protest violent, 10.000 de oameni nu pot schimba nimic. Si nu sunt frati cu noi sunt frati cu rusii, iar daca 30% din ei au cetatenie romana asta nu inseamna ca ne iubesc, noi suntem in UE si ei nu.

Georgia spunea...

cand a avut revolutia in romania noi am fost ajutati, am avut sprijin exterior...dc nu i-am ajuta si noi? dc romanilor le este greu sa faca un lucru bun pentru altii? si dc romanii au lovit in politisti si au vandalizat? pentru ca nu mai suportau saracia, lipsa de informatie, de cunostiinte, pentru ca isi doreau ceva mai bun, daca nu a fost sa fie....macar au incercat. este dreptul lor sa incerce siei acum. si poate nu e vina lor ca au fost rusificati....asa a fost contextul. asa cum orice padue e plina de uscaciuni, asa sunt si le ei oameni care nu au nici o treaba cu romania, dar sunt si multi care nu au nimic cu noi.

Georgia spunea...

:)))) care e faza ca noi suntem in ue si ei nu??? ai impresia ca e meritul meu, al tau sau a altor oameni? am facut noi ceva ca popor sa fim??? sa fim seriosi....inca si romania a fost cu mult trasa inapoi de regimul post comunist al lui iliescu...poate eram si noi departe acum... in momentul in care in indonezia a fost tzumani, toate popoarele lumii au ajutat si au solidarizat cu ei...dc nu am putea sa ajutam si noi cand e nevoie? nici ei nu erau frati cu nimeni. ne-am obisnuit sa roadem ciolanul nostru si sa nu mai dam la nimeni , de frica sa nu ne-ao ia inainte.

andrei spunea...

1.moldovenii care nu au nici o treaba cu noi nu sunt uscaturi sunt pur si simplu oamnei cu alta opinie.
2.ei au vrut cu Rusia, nu i-a obligat nimeni.(puteau sa stea alaturi de noi in razboi)
3.ce s-a intamplat in Indonezia nu are nici o legatura cu ce se intampla in Moldova(aia saracii chiar aveau nevoie de ajutor)
4.noi nu am fost ajutati de nimeni din exterior cand a fost revolutia, ci pur si simplu ne-au permis sa facem o revolutie.
5.meritul este al tuturor ca am intrat in UE.
7.daca ar fi in Ungaria revolutie i-ai ajuta? si ei sunt vecinii nostri(nu spune ca vb aceasi limba cu moldovenii, sunt diferite)
8.ei nu vor reusi nimic pentru ca au o mare lipsa de organizare.
9.nu putem ajuta Moldova pentru ca nu vrem in primul rand si in al doilea rand pentru ca ar fi impotriva unor reguli ale UE.
10.nu ai inteles nimic din ce am vrut sa zic in primul comment.(politica externa trebuie gandita logic si pragmatic...stay out of it)

Georgia spunea...

daca doresti sa mai spui si altora parerea ta iti mai pot da niste bloguri pe care sa le citesti.

Georgia spunea...

1. pe blogul meu nu imi spune nimeni "stay out of it" pt ca daca vreau sa spun ceva spun, cui nu ii place e liber sa citeasca beletristica.
2. oamenii sunt liberi sa aiba orice opinie doresc si sa interpreteze in ce mod vor atat politica cat si istoria. nu ma poate obliga nimeni sa am aceesi parere cu alte 100 de persoane. asa cum eu respect parerea celor din jur, doresc sa imi fie si a mea respectata fara sa isi dea cineva cu parerea in ce sa ma amestec si in ce nu, de vreme ce in romania s-a produs revolutia si pt asta unii dintre parintii nostri au stat pe strazi noaptea si au scandat si poate au fost arestati, ca sa putem spune noi azi ce gandim si pentru multe alte lucruri.
3. daca ai gandi politica logic si pragmatic ai stii ca de multe ori parerea oamenilor de rand este total diferita de cea a politicienilor , si ca deciziile nu le ia poporul ci clasa politica, de unde rezulta ca nu e vina lor ca (asa cum spui tu) au fost alaturi de rusi in razboi.

andrei spunea...

istoria si politica sunt "stiinte exacte" nu poti sa le interpretezi si ti-am zis stay out of it din politica pentru ca nu te pricepi absolut deloc...nu e nevoie sa te enervezi pe mine ca am dreptate eu iti dovedesc istoric tu imi spui niste ipoteze...nu-ti face griji ca nu mai calc pe blogul tau pe care odata facut public poate sa intre oricine(daca intelegi ce vreau sa spun)

Georgia spunea...

repet: indiferent de ce cred altii am dreptul sa am ce parere doresc si sa mi-o exprim in ce mod doresc.nu ma enervez pe nimeni, ci doar spun ca asa cum tu ai parerea ta eu o am pe a mea, si cum eu o respect pe a ta fara sa imi dau cu parerea cata istorie sau politica stii, asa vreau ca parerea mea sa fie acolo, indiferent ca e acceptata sau nu. eu nu am vorbit din perspectiva istorica sau politica, ci pur umana, asta nu ai inteles tu.